Цифровізація державних послуг в Україні стартувала з приходом до влади команди Володимира Зеленського. Повномасштабне вторгнення росії в Україну прискорило в рази процеси в цьому напрямі. Особливо це стосується сфери соціальних послуг, реформа в яких назріла давно.
В ексклюзивному коментарі Соціальній інформаційній платформі керівник проєкту «Цифрові, інклюзивні, доступні: підтримка цифровізації державних послуг в Україні» («Проєкт підтримки «Дія») Програми розвитку ООН в Україні Володимир Брусіловський розповів про проблеми, які довелось швидко вирішувати на початку повномасштабної війни, чи всі процеси вже завершено та як працюють над збереженням особистих даних українців.
— З якими викликами довелося зіткнутися на початку повномасштабного вторгнення та які зміни потрібно було впровадити, щоб соціальні послуги стали доступнішими?
— Початок повномасштабної війни створив дуже багато ризиків та викликів для системи соціальної підтримки. Внутрішньо переміщені особи, особи, які втратили роботу, житло, виїхали за кордон — це все було величезним навантаженням. Зі старою системою обліку та нарахуванням допомог було складно працювати, щоб справитися із ситуацією. Тому наш основний блок роботи був над цифровізацією послуг для внутрішньо переміщених осіб: реєстрація, подання заяви на отримання допомоги, зняття з реєстрації, зміна адреси. Ми реалізували всі ці послуги відносно швидко. Якщо не помиляюся, першу послугу запустили у квітні 2022 року.
Що стосується проблем чи викликів, з якими зіткнулися, то очевидно, що вся система соціальної підтримки потребує ґрунтовного реформування, значною мірою саме в частині цифровізації.